söndag 18 december 2011

jag kommer inte ihåg hur du doftar, eller hur dina händer känns, bara minnet av trygghet.

Helgen har varit relativt händelselös mina kära. Fredagen bjöd på rödvin och tjejsnack i Gamla stan, innan vi snubblade in på stammisbaren vid tolv. Väl där satt vi uppflugna i köket med ännu en flaska vino, hade allsång och väntade på att folk skulle gå. Sedan körde vi after hours i baren och jag kom hem vid fem på morgonen. Större delen av kvällen spenderades dock, sittandes själv i mörkret i restaurangdelen, med N på telefon, och ett hjärta fyllt av ord, även känt som drucket svammel. Men mycket blev sagt i alla fall.

Nu tänkte jag bege mig iväg för att försöka handla lite julklappar, och uträtta lite ärenden, samt ta en kopp té med Angelica för att prata om mina män, och hennes flickor. Min familj begav sig till Ikea för att handla diverse saker åt mig, jag utsätter mig nämligen inte för ikea, på en söndag, en vecka innan jul. Sedan måste jag planera upp veckan som kommer, när jag ska ha tid att handla mat, och när jag ska börja laga mat. Brukar försöka hinna med sweetpotatoe-pajen, pecan-pajen, och min chocolate fudge cake innan den 25, så att jag "bara" kan fokusera på kalkonen, fyllningen, såsen och alla dessa andra tillbehör när den dagen kommer. Vet inte varför jag frivilligt utsätter mig för det här varje år, men nu kan jag liksom inte sluta, är alldeles för förtjust i traditioner, och allra helst då sådana man hittat på själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar