fredag 9 december 2011

jag vill.

- Vad vill du ha från mig? Frågade han, redan en kväll i maj.
- Tid och kärlek, svarade jag, lika ärligt som alltid.

Sedan kom sommaren och hösten, och fast vi dagdrömde tillsammans, och snuddade vid framtiden, smakade försiktigt på inre önskningar och vidrörde våra känslor med lätta, innerliga smekningar, så trippade vi egentligen bara mest på tå. Tittade bort när den ena såg alldeles för kärleksfullt på den andra, låtsades att inte märka hur hela världen fanns i den där blicken.

Men Mr Darcy, älskade N. Här är vad jag vill.

Jag vill ha ett liv som är en del av ditt liv.
Jag vill somna och vakna med dig.
Jag vill ha dina ord och din kropp, varje dag och natt.
Jag vill att vi ska ha ett liv tillsammans.
Jag vill ha barn med dig.
Jag vill sjunga och skriva för dig, hela mitt liv.
Jag vill se dig.
Jag vill vara den personen som stöttar, utmanar och älskar dig.
Jag vill att du ska andas mig.

Och allt det här kanske ändras, och det kanske inte går. Men det här är vad jag vill. Här och nu. Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor, vilken utbildning jag ska välja, vilken dröm jag ska följa, vem jag kommer vara. Och jag kan inte lova dig någonting. Men jag vet att jag vill vara med dig. Jag vill vara med dig, för att du gör mig bättre. För att jag är starkast när du är sårbar, och för att jag är vackrast när du ser på mig. För att jag tror att jag kan bli vad som helst, och klara vad som helst, och göra vad jag vill, om jag får vara din. Du får mig tro att jag kan det, och jag vill få dig att känna likadant, varje dag. Jag vill ha dig. Det är det enda jag verkligen vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar