onsdag 21 december 2011

att ta en dag i taget.

Listan på allt man ska köpa, göra, laga, vara, hämta och fixa är just nu väldigt lång, för alla. Jag tänker dock skjuta upp allt minst en dag till med att dra till Rival för ett glas vitt med Minnie. Imorgon ska jag hämta en massa paket, och laga minst en av efterrätterna till på söndag, checka av inköpslistan, samt försöka få in musikern någonstans också. På fredag är det mormor, sista julshoppingen/en runda i stan, följt av tvätt hela kvällen. Lördag är jul hos mormor, och ännu mer matlagning. Söndag är the big turkey-day, och då syftar jag på the fjäderfä och inte landet. Det innebär ungefär 8 timmars matlagning, följt av familjemiddag och allmän trötthet. Dagen efter det så är det up and away, packar en liten väska och åker iväg till sydtyskland, hemma igen nyår, vilket är stress hem från flyget, lägga champagnen på kylning, snabb vila och göra sig fin. Och varför tråkar jag ut er med alla dessa detaljer?

För att allt fixande, och åkande och all stress, kanske gör att jag inte hör av mig till N och bönar och ber om att få vara en liten, obetydlig del av hans liv, och kanske, kanske, vaknar jag upp den första januari och inser att det är 2012, ett helt nytt år, och en ärlig chans att börja om utan honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar