söndag 20 november 2011

men egentligen är allting bara paranteser.

Annars då? Jag äter middag med mina vänner (ikväll blev det lamm, potatisgratäng, rödvinssås), fikar alldeles för ofta, tränar, dricker drinkar med rosenblad, pratar bort tårarna, fixar inför julmarknaden på Hågelby Gård (att låta mig enhälligt bestämma över hur dekorationer ska sitta innebär ett underbart utlopp för mina kontrollbehov, och ett exceptionellt utövande av tålamod från deras sida), shoppar för pengar jag inte har (böcker och hudvård), pluggar (och får än så länge högsta betyg), försöker bli vän med J (som inte riktigt verkar vara med på det här med att jag minnsann är okej med allt och har kommit över honom), träffar syster med pojkvän på Fotografiska, pratar konst, livsmål och drömmar, och hittar (till min förvåning och förvirring) en ny dröm. Som får det att pirra i magen, och gör mig så exalterad att jag känner mig konstant nervös. Det första jag verkligen velat på länge. Men som jag, i vanlig ordning förmodligen inte kommer våga försöka förverkliga.

Och jag äter mer tabletter än på länge. För sömnen och hjärtat, och allt däremellan som inte riktigt vill just nu.  Och upprepar frasen "det går över" ungefär hundra gånger om dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar