tisdag 1 november 2011

för bara kärlek kan krossa ditt hjärta.

Så vad gör jag då, när jag inte ligger vaken för sent och överanalyserar mig och N?

Jag äter söndagsmiddag i form av musslor och sorbet på Grodan med Minnie, och hänger på Obaren med några flicks och en väldigt långsamt uppdrucken whiskey sour, jag går på min terapi, har studiebesök med några från skolan, äter pasta och dricker för många koppar grönt päronté med Friday i Vasastan, och jag går på bio med Mikey och några andra pojkar.

Sedan ligger jag vaken för sent och överanalyserar mig och N.

Och läser de där böckerna av Gunnar Ardelius som någon tipsat mig om. "Du kommer gilla hans ord, de är lite som dina ord, me ändå inte." Jag läser långsamt, långsamt, för att varje ord ska hinna få betydelse. Jag vill också kunna skriva så. Lite som känns mycket. Men istället ger jag er hundratals ord om kärlek, upprepade och evigt återberättade, och säger kanske inte alls det jag vill säga, om kärlek. Men jag säger det jag kan i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar