lördag 18 december 2010

Sista nov 2009.

"Det är första december imorgon. Vilket innebär att jag, på något mirakulöst sätt klarade mig igenom november. Utan honom. Jag gillar inte julen, men det finns något hoppfullt över att det snart är ett nytt år. Jag tycker om oskrivna sidor. Under hösten har jag flyttat till min första lägenhet, knappt klarat mina räkningar och tänt säkert hundra ljus. Under året sedan han försvann så har jag tatuerat mig, träffat alldeles för mycket män, skrivit låtar som egentligen bara är en och samma sång, om och om igen, stått skrikandes på broräcken, och ramlat in på BB i ett par skyhöga svarta pumps för att träffa min nyfödda guddotter. Flickorna är här just nu. De är ute och röker, vi myser i mörkret och kollar på film på Ciss data. Jag lyssnar på Melissa Horn och skriver. Vi lagar middag minst en gång i veckan, har gått ut och ätit, druckit otaliga glas vitt och rött. Vi har suttit på stammisbaren och jag har druckit rosa Scarlett O'Hara's. Jag har tavlor som ska upp, det står ett piano i hallen och väntar på att att få bosätta sig i mitt rum. Det är lite stökigt, men jag är okej med det. Nu är de tillbaks, och vi ska tända nya ljus, för de gamla har brunnit ut. Sen sover någon kanske på min stora rymliga soffa där vi kan ligga bredvid varandra allihop och fnittra med té. Nu tar vi ett glas vin istället, och sätter på film nummer två. Och jag är någonstans i närheten av lycka."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar