torsdag 30 december 2010

I drink the Chivas instead.

Mycket inför new yrs nu darlings. Ska ha middag hos en killkompis med ett gäng fina, därefter ska vi ha fest. Vi är spridda vind för våg nu, jag och vänskapskretsen. Förra året stressade jag för att hinna med alla men i år känns det bäst att göra såhär. Fokusera. Åt lunch idag med meemaw och delade på en flaska vitt. Persikoscrub och det lokala solariumet (som jag verkligen bara tycker det är okej att använda inför nyår då man haft 6 månader på sig att tyna bort från sommardagar i Tanto, båtåk med tjejerna, och bokläsning i hamnen där jag bor) är precis vad jag behöver för att kunna bära upp isblå siden och chiffong och mörkt självdestruktiva naglar. Ett par droppformade stenar i öronen till det och sen får det vara bra. Jag skriver listor (vilket jag ÄLSKAR och skulle kunna skriva ett helt inlägg om egentligen, skriver listor på ALLT) om alkoholinköp till drinkbordet och menyförslag till bästis. Nu ska jag förbereda en pajdeg till imorgon så att jag har lite mindre att göra, öva på att separera äggvitor från äggulor så min maräng blir perfekt och titta på Victoria Secrets fashion show för lite motivation att komma igång med träningen igen. Varför har man annars ett Satskort? Och jag har insett att det inte är för att dejta de personliga tränarna (vilket inte är en bra idé när det sedan inte fungerar. Och det gör det såklart inte. Någonsin.) Men det är en annan historia.

Blir mousserat rosévin, och champagne imorgon. Och whiskey. I love my whiskey. Hade lite svårt att bestämma mig på systemet, Pol Roger/Taittinger/Veuve Cliquot? Så jag körde på en flaska champagne och grabbed a bottle of whiskey. Vem har sagt att man inte kan vara/ha/dricka både och?

Mer om män, mat, mål och motivation senare!

/ K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar