fredag 15 juli 2011

man vet inte att det är en dröm tills man vaknar.

Ja, jag vet. Jag är mer än frånvarande för tillfället. Är nog bristen på variation i mitt känsloliv som gör att jag känner mig så nollställd. Egentligen är jag bara avvaktande. Vet dock inte vad jag väntar på. Så vad har jag haft för mig den senaste tiden? Uteserveringsluncher med tjejhäng, kompensationsshopping, försök till att träna istället för att äta när jag lider av bristen på sex, utställningar, nattpromenader och låtskriveri med gitarristen min. Maggio i hörlurarna, rose i glaset. Skratt i luften men tomt i hjärtat.

Jag måste verkligen börja plugga.

Igår så var jag ute en sväng, drack japanskt plommonbrännvin hemma hos en av Stockholms otaliga nummer branschmänniskor. Den här har dock något i huvudet. Vi pratade matlagning, 60 tals möbler och marockanskt kakel, innan jag och tjejerna (varav en smög iväg och hånglade lite med honom) tog en taxi till F12. Där träffade jag A som jobbar i baren, och dansade bakom djbåset med en djurmask (var fan den nu kom ifrån) över ansiktet, och en whiskey sour i handen. Ikväll vet jag inte vad som händer, och imorgon tänkte jag gå och kolla på en tjejkompis som spelar @ Lasse i Parken.

Just nu ligger jag i hamnen och jobbar på brännan. Jag har läst ut högen med svenska sommardeckare för länge sedan, så jag äter nektariner och skriver det här. Nyss sprang ett rådjur förbi, en dm från min filt, hela världen är blå och grön och jag förstår inte varför jag inte bara kan älska livet helhjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar