måndag 15 augusti 2011

du gör mig glad.

Har allt som allt haft en fin helg. Igår satt jag i Humlan med en killkompis och hans vän, som båda bor i Norge, fikat med min älskade Vixen som flyttar till Frankrike snart, ätit kräftor med familjen, firat 2 vänners födelsedagar och tränat.

Idag har jag tränat, och sen tog jag och N båten ut till Fjäderholmarna. Och vet ni vad? Gör absolut inte under några som helst omständigheter det. Det är en trist, torr och tråkig liten plats. Vi som är naturälskare och alltid promenerar eller hänger i trädgårdar blev superledsna. Sedan snabbåt vi lite halvtaskig mat på en restaurang i stan, innan vi gick på bio och såg en riktigt medioker 3D film. Men vet ni vad? Jag mår ändå alltid bra med honom.

Kanske är det för att han vet allt om mitt förflutna, för att han är tryggt manlig eller för att han tycker jag är vackrast utan smink. Men vi har det aldrig någonsin dåligt. Vi avslutade kvällen hemma med att leka pussleken och lyssna på mina låtar, sjunga och tycka om varandra. Och jag är glad. För första gången sedan J bestämde sig för något annat än mig, så somnar jag utan ångest, en överdosering piller, och världens tryck över hjärtat. Och det är klart det inte kommer hålla mellan oss, men ändå, det finns glädje i livet.

På ett dansgolv i stan, en gräsmatta i en park, över kladdkaka med en vän, och familjemiddag på balkongen. I en hand som passar perfekt ihop med min. Glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar